FANDOM

Ak Bostan Canavarı görevi, Witcher 3 ana görevlerinin üçüncüsüdür. Oyuncu bu görevi Leylak ve Bektaşi Üzümleri görevi sırasında tamamlamak zorundadır. Geralt ve Vesemir, Yennefer'ın nerede olduğunu öğrenebilmek için Ak Bostan'daki Grifin kontratı görevini alması gerekmektedir.

OynanışEdit

Görevin hedefleri arasında, farklı kişilerden yardım isteyebileceğiniz yazsa da aslında buna gerek yok. Eğer saldırıya uğrayan devriyenin yerini yada geyikdikenlerin yerini biliyorsanız, doğrudan bu konumlara gidebilirsiniz. Ancak bunu yapmanız bazı yan görevleri ve olayları atlayacağı için önerilmez. Peter Saar Gwynleve ile konuşmadan önce envanter veya zulada geyikdikeni bulundurmanın Tomira ile konuşma seçeneğini atladığını, grifinin yuvasını önceden ziyaret ettiğinizde veya saldırı alanını incelediğinizde Mislav ile diyaloğun atlanıldığını unutmayın.

AvcıEdit

Not: Eğer Grifin'in yuvasını daha önce bulursanız, bu seçeneği geçip aşağıdakilere devam edebilirsiniz.

Haritada işaretlendiği gibi avcının kulübesine gidin. Avlanmaya gittiği için onu bulmanız gerek.

Bıraktığı parçaları bulmak ve incelemek için avcı kulübesinin ön kapısının etrafına bakın. Ormandaki izleri takip edin ve avcı Mislav ile konuşun. Ona acelesi olduğunu söyleyebilirsin, böylelikle seni doğrudan devriyeye saldırı yapılan bölgeye götürür ya da vahşi köpekleri kesmesine yardım edebilirsin.

Eğer köpekler konusunda Mislav'a yardım etmeyi kabul edersen, bir sürüye kadar onu takip etmen gerek. Daha sonra vahşi köpekleri ortadan kaldırdığınız için 9 XP kazanırsınız.

Not: Aslında vahşi köpekleri öldürürken Mislav'a yardım etmek zorunda değilsiniz. Köpeklerle mesafenizi korursanız Mislav köpekleri ok ile tek tek öldürür. Sadece biraz zaman alır.

Köpekleri alt ettikten sonra avcı ile tekrar konuşun. Size üzücü aşk hikayesini ve lordunun evinin nasıl yıkıntı haline geldiğini anlatır. Mislav hikayeyi bitirdikten sonra 350 XP kazanırsınız.

Hikayeden sonra Mislav'a aceleniz olduğunu söylersen, sizi doğrudan grifin saldırısının olduğu yere götürecek. Saldırı alanına girdikten sonra Witcher Duyularını kullanarak birkaç ipucunu incelemeniz gerekir;

  • Kutlama yapıldığını gösteren şişeler
  • Nilfgaardlıların bölgede olduğunu belirten kamp ateşi
  • Bir katliam olduğunu gösteren kanla kaplı toprak
  • Nilfgaard askerlerinin kamptan uzaklaştıklarını gösteren izler
Son izleri bulduktan sonra, kırık köprüyü geçerek grifinin yuvasına
Dead griffin
gelinceye kadar izleri takip edin. Görevin bu bölümünü tamamlamak ve 500 XP kazanmak için parçalanmış vücudu, yerdeki kemikleri ve grifinin cesedini inceleyin. Bir grup Nilfgaard askerinin uyurken dişi grifini yuvasında öldürdüğünü ve bu nedenle erkek grifinin bölgedeki insanlara ve askerlere saldırdığını öğreneceksiniz.

OtacıEdit

Tomira'nın kulübesine gidin ve onunla konuşun. Kulübeye gittiğinizde, Tomira'nın ölmek üzere olan ve tedavi etmeye çalıştığı kız Lena hakkında sorulara sorarak Ölüm Döşeğinde isimli ikincil görevin kilidini açabilirsiniz. Görev, Lena'yı kurtarmak için Kırlangıç iksiri yapıp yapmamayı seçmenizi gerektiriyor. (oyunu ilk iki seviyede oynuyorsanız envanterinizde kırlangıç iksiri bulunur, yenisini hazırlamanız gerekmez) Tomira sizi, aradığınız otu bulmak için nehir yatağına yönlendirecektir.

Haritada işaretli alana gidin ve suya dalın. Witcher Duyularınızı kullanarak nehir yatağında bir kaç geyikdikeni bulup toplayın ve görevin bu kısmını tamamlayın.

Not: Nehir kenarında, geyikdikeni bulduğunuz yere yakın bir yerde, Gıcır Gıcır Kızartma Tavası isimli bir yan göreve başlayabilirsiniz. Bunun için terkedilmiş evin dışındaki yaşlı kadın ile konuşmanız yeterlidir.

Vesemir'le KonuşEdit

Ak Bostan Hanına geri döndüğünüzde Vesemir'in Boyan isimli çiftçiyle, onun alışkanlıkları hakkında konuştuğunu görürsünüz. Grifin sözleşmesini kabul ettiğinizden beri Vesemir ile konuşmamışsanız, önce ona sözleşmeyi aldığınızı anlatıp sonra grifini tuzağa çekme planınızı anlatmanız gerekmekte. Ardından Vesemir, tuzak konusunda bir yer bulduğunu söyleyecek; muhtemelen bulduğu yer Boyan isimli çiftçinin tarlası. Haritada işaretli alana gittiğinizde bir ara sahne izleyeceksiniz.

Grifin'i ÖldürmekEdit

Kısa bir konuşmanın ardından Vesemir size gwentte kazandığı tatar yayını (arbalet) verecek. 

Not: Seçtiğiniz zorluk seviyesine göre dövüşün zorluğu da değişecektir. Eğer, ana görevlerde bu aşamaya gelmeden Engerek Okulu kılıçlarını elde etmişseniz dövüş biraz daha kolay olacaktır. Dövüşe başlamadan önce Kırlangıç ve Yıldırım iksirlerini hazırlamış olmanız önerilir. Ayrıca grifin, Aard, Misket Bombası ve Melez Yağına karşı savunmasızdır.

Ara sahnenin ardından dövüş başlar. Arbaleti kullanıp grifini vurabilir ve uçmasını engelleyebilirsiniz. Grifin ile kafa kafaya çarpışmayın; daha az hasar alır. Gerekirse işaretleri kullanın.

Can miktarı yarıya geldiğinde yel değirmeni yakınlarına uçacak. Aynı dövüş burada da devam edecek. Grifini yaya olarak yada at ile takip edebilirsiniz. At ile takip ederseniz Vesemir'in biraz zamana ihtiyacı olacak, yani bir süre tek başınıza olacaksınız. Yaratığı öldürdükten sonra ödül alabilmek için grifini yağmalayın.

Ödülü AlEdit

Ödülünüzü almak için Nilfgaard Garnizonuna geri dönün. Yüzbaşı, Yennefer'ın Vizima'ya gittiğini söyleyecek ve size hizmetleriniz karşılığında para teklif edecek. Parayı kabul ederseniz (240-300 XP + 150Crownitem) kazanabilir, redderseniz (400-500 XP) kazanabilirsiniz. Bu görevi tamamladıktan sonra yeni görev yerine Leylak ve Bektaşi Üzümleri görevine devam ederseniz.

Günlük KaydıEdit

Ak Bostan'daki Nilfgaardlı garnizon komutanı, Yennefer'ın nereye gittiğini biliyordu. Açıkgözlü komutan, bu bilgiyi bedava verme konusunda pek bir isteksizdi. Tam bir tecrübe adamı olan komutan, Geralt'ın sahireyi bulmak için her şeyi yapabileceğini çok iyi biliyordu. Geralt'ın şansına, komutanın askerlerinin avlamayı başaramadığı bir grifin, ortalıkta kol geziyordu. Komutan tek bir şey talep edebilirdi: Yardım karşılığında canavarın kellesi.
Witcher, yaptığı araştırmalar sonucu, Ak Bostan'ın hemen dışındaki ana yolda karşılaştığı grifinin, yöre halkına dadanmasının arkasında mantıklı bir sebebin yattığını öğrendi. İşin aslı, Nilfgaard komutanının keşif için gönderdiği askerler, grifinin eşini öldürmüşlerdi. Grifinler eşlerini hayat boyu seçerlerdi ve gördüğü manzara karşısında Geralt'ın yüreği sızladı. Ama her daim profesyonel olan witcher, duygularının işine müdâhil olmasına izin veremezdi.
İş bu tüylü dulu pusuya düşürmeye gediğinde, Geralt yardım için Vesemir'in kapısını çaldı. İki witcherı gırtlağına sarılı hâlde bulan Ak Bostan grifini, kurbanlık bir kuzudan farksızdı. Birliğinde âdet olduğu üzere Geralt, canavarın kafasını av ganimeti olarak aldı ve ödülünü almak için onu, Nilfgaardlı garnizon komutanına teslim etti. Bu ödül hatırlayacağınız üzere Yennefer hakkında bilgiydi.

HedeflerEdit

  • Otacıya geyikdikenini sor.
    • Witcher Hislerini kullanarak nehir yatağında birkaç geyikdikeni bul.
  • Avcıya cesetleri nerede bulduğunu sor.
    • Avcıyı bulmak için Witcher Hislerini kullan.
    • Vahşi köpekleri öldür.
    • Avcıyla konuş.
    • Avcıyı takip et.
    • Witcher Hislerini kullanarak Nilfgaard askerlerinin öldüğü alanı incele.
    • Witcher Hislerini kullanarak Nilfgaard askerlerinin izlerini takip et.
    • Witcher Hislerini kullanarak grifin yuvasını araştır.
  • Vesemir ile konuş.
  • Grifini tuzağa çekeceğiniz alanda Vesemir ile buluş.
  • Grifini öldür.
  • Grifin'in cesedinden ganimet al.
  • Nilfgaardlılardan ödülünü al.

NotlarEdit

  • Bu görevin sonunda Vesemir'in bize verdiği tatar yayı (arbalet), Geralt'ın su altında kullanabileceği tek silahtır. Bu görevi tamamlamadan önce su altında yağmalama yapmanız daha kolay olacaktır çünkü sudayken hiç bir düşmanın size saldırmayacağı düşünülmektedir. 
  • Otacı Tomira ile konuşmadan önce geyikdikeni bulmuşsanız, onun olduğu bölümleri geçebilirsiniz. Ancak, Tomira'nın kulübesini hiç ziyaret etmezseniz Lena ile tanışamayacak, Ölüm Döşeğinde görevini hiç alamayacaksınız. Grifini öldürdükten sonra Tomira'yı ziyaret ederseniz, oyun otomatik olarak Lena'ya Kırlangıç iksirini vermemişsiniz olarak devam eder. Tomira Lena'nın öldüğünü söylediğinde, oyuncu Lena hakkında Tomira'ya Lena hakkında soru sorabilir. Bu, oyuna yeni başlayanlar için kafa karıştırıcı ve üzücü bir durum.
  • Avcı Mislav'ın görevlerini tamamlamadan, hatta bu göreve başlamadan önce grifin yuvasını bulabilirsiniz. Bu olduğunda, Mislav ile olan kısımları kaçıracaksınız ve oyun sizden doğrudan yuvayı incelemenizi isteyecek ve 350Tw3 icon xp alacaksınız. Görevden sonra yine de Mislav'ı bulabilirsin ancak normal bir NPC ile konuşur gibi konuşacaksınız.
  • Grifinin öldüğünü komutana bildirdiğinizde, garnizonda bir süre daha kalırsanız kırbaç sesini ve köylünün bağırışlarını duyabilirsin. Tıpkı komutanın belirttiği gibi kırbaç sesi 15 defa duyulur, ardından tamamiyle kesilir.

VideolarEdit