FANDOM

Ard Skellig (Kadim Dil: High Skellig, Upper Skellig veyaGreater Skellig), Skellige takımadalarındaki altı adadan en büyük olanıdır. Crach an Craite, altında büyük bir kasabası olan Kaer Trolde kalesinde hüküm sürmektedir.[1]

1272'de ada, yarısı An Craite Klanı ve diğer yarısı Drummond Klanı yarlları arasında bölünmüştür. İki klan, birbirlerine komşu olmaları olmalarına rağmen, bu ilişkiden büyük nefret duyuyorlardı ve birbirlerine düşmandı.[2]

Açıklama Edit

Ard Skellig'e Yalnız Dünya Rehberi'nden:

Ard Skellig yılın hangi zamanı güzeldir? Her zaman. Böyle bir seyahat kimlere önerilir? Harikulade manzaralara hasret kalmış, macera arayan ve küçük sevimli köyleri seven herkese. Bu sonuncusu Ard Skellig'de fazlasıyla var: Burası, takımadalar arasında yerleşimin en yoğun olduğu adadır. Ancak bu, balta girmemiş ormanlar ve açık araziler bulunmadığı anlamına gelmez. Bilhassa ziyaret edilesi yerler Rannavig, Arinbjorn ve son olarak yine bu ikisi kadar güzel ve tüm adalardaki en önemli limanlardan biri olan Holmstein'dir.
Arinbjorn'a deniz seyahati yapma şansı yakalayanlar, gemileri limana yönlendiren heybetli deniz fenerini de mutlaka fark edeceklerdir. Meşhur Yarl Skjordar'ın emriyle inşa edilmiş olan bu yapı, adanın en etkileyici noktalarından birinde bulunmakta olup yörenin tamamından nefes kesici manzaralar sunmaktadır.
Ancak, Ard Skellig'in en görkemli manzarası şüphesiz Kaer Trolde'ye aittir. Dağa oyulmuş, koya nazır bu kale, güçli an Craite klanına ev sahipliği yapar. Efsaneye göre, Skellige kahramanı ve an Craite Klanının kurucusu olan Grymmdjarr, bu kaleyi çıplak elleri ile dağı oyarak yapmış (daha fazla bilgi için "Tarih" ve "Kültür" bölümlerine bakınız).

Mekânlar Edit

Ek BilgiEdit

  • Skellig Adaları, İrlanda'nın batı kıyısında yer alır.
  • Galway'de Skellig Ard adında bir yazlık bulunur.
  • Ard, İrlandaca ve İskoçça'da "yüksek" anlamına gelir.

KaynakçaEdit

  1. Kırlangıç Kulesi
  2. The Witcher 3: Wild Hunt