The Witcher Türkiye
Advertisement
Tw3 achievements bookworm unlocked.png
"Devam etmek istediğine emin misin?"
Kitaptan / oyundan spoiler içeren sayfadasın!

Elflerin Kanı (Lehçe: Krew elfów), Andrzej Sapkowski'nin yazdığı Witcher serisindeki ilk romandır. Kısa hikayeler derlemesi olan Son Dilek ve Kader Kılıcı'nın devamı niteliğindedir ve hikaye Nefret Çağı ile devam etmektedir.

İngilizce baskısı 16 Ekim 2008'de Gollancz tarafından, ABD baskısı 1 Mayıs 2009'da Orbit tarafından yayınlanmıştır.

Türkiye'de kitabın çevirmenliğini Regaip Minareci üstlenmiş ve Almanca'dan tercüme etmiştir. Kitap Pegasus Yayınları tarafından 19 Eylül 2017'de yayınlanmıştır.

Kitap Özeti[]

Nilfgaard İmparatorluğu, Cintra Krallığı'na saldırır. Kraliçe Calanthe intihar eder ve torunu, Ciri olarak bilinen "Cintra'nın Aslan Yavrusu" lakaplı Cirilla, yanmakta olan başkentten kaçmayı başarır. Nilfgaard İmparatoru Emhyr var Emreis casuslarını onu bulması için gönderir. Bu genç kızı sadece kraliyet soyundan geldiği için değil, aynı zamanda damarlarındaki büyü potansiyeli ve elf kanı nedeniyle de istemektedir.

Nilfgaardlı casusların arayışları sürerken kız, bir witcher -sihirle ve maruz kaldığı mutasyonlar sonucu canavar avcısı- olan Rivyalı Geralt tarafından witcherların kalesine, Kaer Morhen'e getirilmiştir. Orada Ciri, usta Vesemir, Coën, Eskel ve Lambert dahil, diğer witcherlar tarafından eğitilmektedir. Canavarları ve onlarla nasıl savaşacağını öğrenir. Witcher stiliyle kılıç kullanması öğretilir. Geralt, Ciri'de zaman zaman gördüğü garip ve anormal davranışlar karşısında sahire Triss Merigold'u Kaer Morhen'e yardım etmesi için çağırır. Triss, Ciri'nin bir Kaynak olduğunu fark eder. Ciri'nin yeteneğini kontrol etme gücüne sahip olmadığını söyler ve Geralt'a gururunu bir kenara bırakıp kendisinden daha deneyimli bir sahire ve eski sevgilisi olan Yennefer'dan yardım istemesini tavsiye eder.

Karakterler[]

  • Henselt
  • Lambert
  • Lydia van Bredevoort
  • Menno Coehoorn
  • Michelet kardeşler
  • Meve
  • Myhrman
  • Nenneke
  • Philippa Eilhart
  • Radcliffe

Çeviriler[]

  • Flag germany.png Almanca: Das Erbe der Elfen, Erik Simon (dtv, 2009)
  • Flag finland.png Fince: Haltiain verta, Tapani Kärkkäinen (WSOY, 2011)
  • Flag france.png Fransızca: Le Sang des Elfes, Lydia Waleryszak (Bragelonne, 2008)
  • Flag uk.png İngilizce: Blood of Elves, (BK – Gollancz, 2008, ABD – Orbit, 2009)
  • Flag italy.png İtalyanca: Il Sangue degli Elfi, (Nord, 2010)
  • Flag turkey.png Türkçe: Elflerin Kanı, Regaip Minareci tarafından Almanca'dan çevrilmiştir (Pegasus Yayınları, 2017)

Ek Bilgiler[]

  • Kitabın İngiltere baskısında, J.R.R. Tolkien'in tengwar alfabesi yer almasına rağmen Sapkowski'nin elfleri tengwar'a benzer herhangi bir yazıt/rün kullanmamaktadır.

Kitap Kapakları[]

Advertisement