The Witcher Türkiye
Advertisement
Tw3 achievements geralt the professional unlocked.png
"Devam etmek istediğine emin misin?" - Kitaptan / diğer uyarlamalardan spoiler içeren sayfadasın!
Tw3 achievements master marksman unlocked.png
"Çevreye verdiğimiz rahatsızlıktan ötürü özür dileriz"
Bu sayfa henüz tamamlanmamış. Bu uyarı kaldırılıncaya kadar yazıda eksiklikler/bozulmalar meydana gelebilir. Sayfayı olabildiğince hızlı bir şekilde düzenleyerek size daha fazla rahatsızlık vermek istemiyoruz.

Sub-Pages:

Big Quote Left.png
...iki kötülük arasında seçim yapacaksam, hiç yapmamayı tercih ederim
Big Quote Right.png
- Geralt, s. 136 Son Dilek

Geralt ya da Rivyalı Geralt (ing. Geralt of Rivia), Andrzej Sapkowski'nin yazmış olduğu Witcher serisinin, CD Projekt RED tarafından geliştirilmiş The Witcher oyun serisinin ve Netflix The Witcher dizisinin ana karakteridir. Tüm witcherlar gibi, Geralt'ta kiralık bir canavar avcısı ve insanüstü yeteneklere sahip bir kılıç ustasıdır. Kurt Okulu'na bağlı bir witcherdır. Sahire Yennefer ile bir ileri bir geri giden ilişki kurmuştur ve hayatının aşkı olarak görmüştür. Kaderi olan Ciri'nin (üvey) babasıdır.

Ot Sınavı sırasında witcherlara yeteneklerini kazandıran mutajenlere karşı beklenmedik bir direnç göstermiş, bunun neticesinde fazladan deneysel mutajene maruz kalmıştır. Bu fazladan mutajenler Geralt'ın saçlarını beyazlaştırmış, diğer witcherlardan daha hızlı, daha güçlü ve daha dayanıklı olmasını sağlamıştır. [2]

Geralt, unvanına rağmen Rivyalı değildir. Annesi Visenna tarafından witcherlara bırakıldıktan sonra, Kaedwen bölgesinde yer alan Kaer Morhen'de Vesemir tarafından yetiştirilmiştir. Müşterilerine daha güvenilir görünmek amacıyla uygun bir isim seçilmesi istenmiş, bunun üzerine "Geralt Roger Eric du Haute-Bellegarde" ismini seçmiştir ancak bu seçim Vesemir tarafından gösterişli ve bir o kadar da aptalca olduğu gerekçesiyle reddedilmiştir. Vesemir'in önerisiyle daha basit olan "Rivyalı" ismi önerilmiş ve Rivyalı Geralt ismini almıştır. İsmine bağlılığı, ilerleyen zamanlarda Rivya aksanını öğrenmesiyle pekişmiştir. İlerleyen zamanlarda, Lyria Kraliçesi Meve, Geralt'ın, Yaruga Köprüsü Savaşı'nda gösterdiği cesaret ve başarıdan ötürü ona resmî olarak "Rivyalı" unvanı vermiş ve [3] şövalye ilan etmiştir.

Hayatı

Çocukluğu

Geralt, büyücü Visenna ve muhtemelen savaşçı olan Korin'in oğludur. Çok küçük yaşta annesi tarafından Kaer Morhen'deki Kurt Okulu'na götürülmüş ve witcher olmak için eğitimlere başlamıştır. Witcherlara yeteneklerini veren bir çok sınavdan ve mutasyondan kurtulmuş ve Ot Sınavı'nı geçmiştir. Bunun ardından ileri düzey eğitimlere ve testlere maruz kalan Geralt, fazladan eğitim ve maruz kaldığı fazladan mutajenler sonucunda önemli derecede güç, hız, dayanıklılık, direnç, iyileşme, duyu, hastalıklara ve zehirlere karşı bağışıklık ve acıya karşı direnç kazanmıştır.[2]

Gençliği

Aşağıdaki bilgiler çizgi romanlara dayanmaktadır ve Andrzej Sapkowski'nin eserleriyle çelişebilir.

Witcher okulundaki eğitimi sırasında Gweld ve Eskel dahil birkaç öğrenciyle arkadaş olmuş, bir öğrencinin ölümüne neden olan Vesemir tarafından sert koşullarda eğitim görmüştür.

Ormanın Gözü Sınavı'nda, sınav gereği gözlerinin bağlanarak ormana bırakılması ve sabaha kadar ormanda kalması gerekmekteydi. Yakınlardaki bir kamp alanının vranlar tarafından saldırıya uğradığı haberini alan ve kamp alanını bulmak için insan-olmayanların bölgesine giden Aideen isimli bir elf tarafından bağlarından kurtarılmıştır. Daha sonra Kedi Okulu witcherlarının eğitim alanlarından birisine rastlamışlardır. Aideen, efendisine geri dönmeden önce Geralt'ı tekrar bağlamış ve bölgeden ayrılmıştır.

Daha sonra, Kral Radowit II tarafından Kurt Okulu ile Kedi Okulu witcherları arasında, birbirlerine yeteneklerini sergileyecekleri bir turnuva düzenlenmiştir. Turnuvanın asıl ama Kurt Okulu witcherlarını öldürmektir. İlk turda Geralt ve Gweld karşı karşıya gelmiş, ancak kısa bir süre sonra ikisi de bu turnuvanın bir düzmece olduğunu anlamışlardır. Bu sırada bir druid, Gweld'e büyü yaparak Geralt'a saldırtmış ve Geralt'ı arkadaşını öldürmeye zorlamıştır. Hemen ardından da Radowit yönetimindeki askerler witcherları katletmeye başlamışlardır. Geralt atıyla kaçmış olsa da, Radowit tarafından kellesine ödül konulmuştur.

Geralt, ormanda tekrar Aideen ile karşılaşmıştır. Birlikte Radowit ve Kedi Okulu'nun ihanetini köy yaşlılarına bildirmek üzere Hertch'e yolculuk yaparken Aideen'in bütün uyarılarına rağmen Radowit'in adamlarından birini öldürmüştür.

Çizgi roman lore içeriğinin sonu.

Eğitimdeki başarılarından ötürü, fazladan deneyler için seçildi ve bu deneylerden kurtulan tek witcher oldu. Beyaz saçları bu deneylerin yan etkisi oldu. Eğitimini bitirdikten sonra Geralt, tüm atlarına vereceği isim olan Roach adlı bir atla kıtayı dolaşmaya başladı ve böylelikle canavar avcısı oldu.[4]

İlk Canavarı

Geralt, Kaer Morhen'den ayrıldıktan yaklaşık 50 mil(80 km) sonra ilk canavarı ile karşılaşır. Bu canavar, küçük bir kıza tecavüz etmeye çalışan kel kafalı, çürük dişli bir hayduttur ve yanında çetesi vardır. Kel adam kıza tecavüz etmeye, çetesi de kızın babasını tutmaya çalışmaktan Geralt'ın geldiğini bile fark etmemişlerdir. Genç witcher, bir teşekkür beklentisiyle olaya müdahale etmiş ve kel kafalı adamı iki vuruşla yere sermiş, çetenin diğer üyeleri ve kızın babası oradan kaçmışlar, kel adamın kanı küçük kızın üzerine sıçramasıyla kız önce kusmuş, witcher kızın yanına varınca da çığlık atarak histeri nöbetine girip bayılmıştır.[5]

Blaviken Kasabı

Geralt, bilinmeyen bir süre sonra Kovir Kralı Idi için amphisbaena (hem başında hem kuyruğında kafası olan yılan benzeri su yaratığı) öldürür. Ödülünü almak için mahkeme salonuna gittiğinde kralın büyücü danışmanları Zavist ve Stregobor, Geralt'ın şarlatandan bir farkının olmadığı söylenerek kral kışkırtırlar. Kral witchera ödeme yapmayacağını ve 12 saat içinde Kovir'i terk etmesini ister. Geralt, kralın bozuk saati nedeniyle neredeyse şehirden ayrılamayacaktı.

Geralt iki yıl sonra, Blaviken'i ziyaret eder. Blaviken muhtarı Caldemeyn, Geralt'ın son ziyaretinden bu yana uzun yıllar geçtiğini ve onu görmekten mutlu olduğunu belirtir. Geralt, kasabanın biraz dışında öldürdüğü bir kikimora için ödül almaya gelmiştir ancak muhtar ödül vermeyeceğini belirtmiştir. Muhafızlar, yaratığın Üstat Irion'un işine yarayabileceğini belirtirler. Geralt, büyücünün kulesine vardığında Üstat Irion'un aslında Stregobor olduğunu fark eder. Witcher ve büyücü yalnız kaldıktan sonra geçmiş olaylar tartışılır ve Geralt, Stregobor'un eski Kovir Kralı Idi'yi nasıl kandırıp kendisine ödeme yaptırmadığını alaycı bir şekilde anlatır. Geçmişin geçmişte kaldığını belirten Stregobor, Geralt'ın yardımına ihtiyacı olduğundan bahseder: bir haydut çetesi ve Renfri isimli çete lideri, onu öldürmek için kasabadadır ve bu nedenle witcherdan Renfri'yi öldürmesini ister. Geralt, bu sorunun kendisini ilgilendirmediğini belirtip büyücünün yanından ayrılır.

Gecenin ilerleyen saatlerinde Geralt ve Caldemeyn, Renfri'nin de kaldığı kasabanın hanına, Altın Avlu'ya giderler. Geralt, lider hariç bütün çete üyeleriyle karşılaşır ancak hiçbiri işbirliğine yanaşmaya niyetli değildir. Onbeş, witchera şakalar yaparak onu yumruk dövüşüne çağırır. Dövüşe hazırlandıkları sırada Renfri ortaya çıkar ve Geralt ile birlikte muhtarın yanına gider. Muhtarın kasabadan ayrılmasını aksi takdirde hapse atılacağı yönündeki tehdidine Renfri, Kral Audeon mühürlü, kendisinin Hengfors ve Arcsea'da dokunulmazlığı olduğunu gösteren mektubu göstererek yanıt verir. Kısa bir tartışmanın ardından Renfri, Geralt ve Caldemeyn'in yanından ayrılır.

Aynı gece, Geralt Caldemeyn'in evindeki misafir odasına gittiğinde, Renfri'yi kendisini beklerken buldu. Renfri Geralt'a, bir zamanlar Creyden'de prenses olduğunu, kara güneş sırasında doğduğu için Stregobor'un kendisini öldürtmeye çalıştığını, kendi krallığından uzaklaştırıldığını, peşinden sürekli suikastçiler gönderildiğini ve nasıl hayatta kalabildiğine kadar tüm geçmişini anlatır. Daha sonra Geralt'tan büyücüyü öldürmesini istese de Geralt bir kez daha tarafsız kalmayı seçer ve kasabadan ayrılması gerektiğini belirtir. Renfri, büyücüye Tridam ültimatomu verdikten sonra kasabadan ayrılacağını belirtir. Renfri geçmişi ve ehvenişer hakkında biraz daha konuştuktan sonra Geralt ile ilişkiye girer.

Ertesi sabah Geralt, Caldemeyn ve ailesi ile kahvaltı yaparken, Caldemeyn ona Tridam ültimatomunun ne olduğunu anlatır. Geralt, yılın en işlek günü olduğu için Renfri'nin pazar yerindekileri rehin alacağını fark ederek kılıcını kaptığı gibi pazar yerine gider. Pazar yerine gittiğinde, çetenin diğer üyelerinden Renfri'nin Stregobor'a ültimatom vermek için kuleye gittiğini öğrenir. Risk almak istemeyen Geralt, Renfri gelmeden önce kasaba halkının önünde bütün çeteyi öldürür. Kuleden dönen Renfri ise Geralt'ı dövüşe zorlar ve bu ölümüne sebep olur. Renfri öldüğünde, tüm olayları kristal küresinden izleyen Stregobor pazar yerine gelir ve cesedi incelemek için alıp götürmek ister ancak Geralt, Renfri'nin vücuduna dokunursa büyücüyü öldürmekle tehdit eder. Büyücü Kovir'e geri dönmek için kasabadan ayrılacağını ve kendisiyle birlikte gelmesini ister. Kasaba halkı, rehin alınıp öldürülmeye ne kadar yakın olduklarını bilmeden, witcherın masum insanları öldürdüğünü düşünerek Geralt'a taş atmaya başlarlar. Pazar yerine gelen Caldemeyn araya girerek onları durdurur ve Geralt'ın ayrılmasını ve asla Blaviken'e dönmemesini ister.[6]

Dandelion ile Maceraları

Geralt, bir witcher işi için Guleta'da iken, ilerleyen zamanlarda en iyi arkadaşı olacak ozan Dandelion ile karşılaşmıştır. Dandelion, dört iri erkek kardeşi olan bir kadın ile müzisyenlere ayrılmış podyumun altında yattığı için şehirden kaçması gerekir. Geralt ile birlikte kasabadan kaçan Dandelion güneydoğuya, Dol Blathanna'ya giderken Geralt'a arkadaşlık eder.[2]

Guleta'nın ardından, Geralt ve Dandelion iş bulmak için Yukarı Posada'ya uğrarlar ancak halkın mevcut bir canavar sıkıntısı olmadığı gibi, anlatılan yaratıklar uydurma ya da masallarda anlatılan yaratıklardır. Bu yüzden başka bir yerde iş bulabilmek için oradan ayrılırlar ancak çok fazla uzaklaşmadan, onları Posada'da gören Isırgan isimli genç, elinde Geralt için bir iş olduğunu belirtir.

Geralt ve Dandelion adamın evinde yedikleri akşam yemeğinin ardından Aşağı Posada'nın yaşlısı Dhun'un da katıldığı bir toplantı yaparlar ve başlarındaki sorunu anlatırlar. Sorun, arazilerine musallat olan ve ürünleri, yiyecekleri yiyen ve hırsızlık yapan bir "şeytan"dır. Esasen kendisi Torque adında ender görülen bir silvan dır. Zamanında ara sıra köylülere şakalar yaparak biraz yardımcı olmuştur ancak şakaların dozu artmış, önce tahılları yemeye başlamış, daha sonra etrafta bulduğu her şeyi çalmaya başlamış, çalacak bir şey bulamayınca da köyü tahıl vermeleri yönünde tehdit ederek haraca bağlamıştır. Ve şimdi Geralt yardımıyla Torque'dan kurtulmaları gerekiyor ancak onu Geralt'ın onu öldürmemesi gerekiyor.

Geralt ve Dandelion, henüz ne olduğunu bilmedikleri bu "şeytan"ı görmek için, onun gündüz vakti saklandığı kenevir tarlasına giderler ancak kendilerini bekleyen bir "sürpriz" bulurlar. Arazide yaratığı görürler ve Geralt onunla konuşmaya çalışırken, Dandelion'ın gevezelik yapması sonucu yaratık ikisine de küçük, demir toplar yağdırmaya başlar ve ikili geri çekilmek zorunda kalır.

Saldırıdan sonra köye geri dönerler ve köylülerin geçmişte "şeytan"ı alt etmeye çalıştıklarını öğrenirler. Köylüler, ellerinde bulunan bir kitaptan yardım alarak yaratığı kandırmaya çalıştıklarını, ona yemesi için meyve yerine küçük demir toplardan verdiklerini ve yaratığın ilk demir topu ısırdıktan sonra köylülere saldırdığını öğrenirler. Daha sonra yaşlı bilge kadın ve çırağı Lille bir antik kitap ortaya çıkartırlar. Eski yazıyla yazılmış bu kitabı yaşlı kadın okuyamıyordu, kendinden önceki yaşlıdan aktarılan bilgilerdi ezberlemişti ve sonunda bu yaratığın bir silvan olduğunu söylemişti. Ve onu öldürmeden kovmak istemelerinin nedenini, Lille'nin onun öldürülmesini istememesiydi.

Geralt bu bilgiler ışığında, ertesi gün tekrar silvanın yanına gider ancak bu sefer erken davranarak silvanın kafasına demir top fırlatarak onu sersemleterek ve kısa bir arbedenin ardından onu yere serer ancak onu yakalamak üzereyken bir atlının kendisine çarpmasıyla bilincinin yitirir.

Kısa bir süre sonra uyanan Geralt, Dandelion ile kendisini bağlanmış olarak bulur ve adının Torque olduğunu öğrendikleri bu yaratığın Mavi Dağlar'dan bir elf olan Galarr'a üç çuval mısır verdiğini ve açlıktan ölmek üzere olan ve toprağı nasıl ekeceklerini bilmeyen elflere köylülerden öğrendiği tarımsal bilgileri aktarıp onlar için yiyecek çaldığını duyarlar. Uyanık mahkumları fark eden Toruviel isimli elf, Geralt'ı tekmeleyip Dandelion'un lavtasını parçalar. Bu harekete kızan Geralt, kendisine yaklaşan Toruviel'i yere serip kafa atmayı başarır ancak bir başka elf tarafından çabucak yere serilir ve Filavandrel aén Fidháil'in öldürmeyi yasaklamasına ve Torque'un itirazlarına rağmen witcherı öldürmek için harekete geçer ancak Filavandrel ortaya çıkarak herkesi yatıştırır.

Çok fazla şey görüp duyan, üstüne Torque'un ne yaptığına tanık olduklarından Geralt ve Dandelion'un öldürülmesi kaçınılmazdı. Bu sırada Filavandrel ve Geralt sohbet ederlerken, Geralt, elfin insanlara karşı nefretle dolu olduğunu ve halkının ne kadar aç olduğunu bilmesine rağmen "aşağılık" olarak gördüğü kişilerle birlikte yaşamayı oldukça kibirli bir şekilde reddettiğini fark eder. Elfler Geralt ve Dandelion'u vurmak için harekete geçtiklerinde, Geralt'ın kenara çekilmesi yönündeki uyarlarına rağmen Torque önlerine siper olarak onların idamını durdurmaya çalışır. Filavandrel üçünün de öldürülmesi emrini verdiği esnada tanrıça Dana Meadbh şeklinde Lille ortaya çıkar. Elflerle sessizce, telepati yoluyla, iletişim kurarak onları dağlara geri gönderir. Toruviel parçaladığı lavta yerine yeni bir lavtayı Dandelion'a vererek oradan uzaklaşır. Filavandrel veda ederken Geralt'ın önceki yorumlarında haklı olduğunu belirtir. Gecenin ilerleyen saatlerinde Geralt, Dandelion ve Torque, Geralt'ın köyden aldığı antik kitaptaki kır bakiresi anlamına gelen Danamebi (Dana Meadbh) bölümünü okumaya başlar. Dandelion dünyanın ucunu anlatacağı balatına bir isim bulmaya çalışır.[7]

Yennefer ile Tanışması

1249'da, Geralt ve Dandelion nehir kenarında balık tutmaya çalışırlar ancak olta kopar. Oltanın kopmasının kimin hatası olduğunu tartışmaya başladıktan sonra, Dandelion ipin ucuna bir şey takıldığını fark eder. Geralt'ın yardımıyla sudaki şeyi çıkarttıklarında Dandelion bunun sihirli bir çömlek olduğunu ve içerisinde bir cin olduğunu söyler. Çömleğin üzerinde bir büyücünün mührü olduğunu fark eden Geralt, ozanı dokunmaması için uyarmaya çalışır ancak uyarılara kulak asmayan ozanla yaşanan tartışma sırasında çömlek yere düşerek mühür kırılır ve cin ortaya çıkar. Geralt hemen kılıcına davranırken, Dandelion cine isteklerini iletmeye başlar ancak cin onun boğazına saldırır. Kılıcın yeteri kadar etkili olmayacağını düşünen Geralt, yerdeki mührü alarak bir rahibenin kendisine öğrettiği cin kovma sözlerini söyler ve mucizevi bir şekilde cin kaçar.

Ağır yaralanan ozanın tedaviye ihtiyacı vardır ve Geralt yardım edecek birini bulma umuduyla çabucak Rinde'ye doğru yola koyulur. Dandelion'un ciddi yarasına rağmen, nöbetçiler gün batımından sonra kimsenin geçmesine izin verilmeyeceğini ve tek yapabileceklerinin Chireadan, Errdil ve Vratimir'in de bulunduğu odada sabaha kadar beklemesine izin vereceklerini söyler. Dandelion'un yarasının sihirle olduğunu gören grup, kasabada yardım edebilecek tek bir büyücü olduğunu söyler: Kral Heribert'in hiçbir büyü kullanıcısının Redanya'da kalmayacağı yönündeki emirlerine rağmen, Vengerberg'li Yennefer, fahri Novigrad büyükelçisi Beau Berrant'ın yanında kalıyordu ve onunla kaldığı süre boyunca ona sığınma elde ediyordu.

Gün doğumuyla birlikte Geralt büyükelçinin evine gider ve kapıyı açmayan kapı görevlisi Cerberus'u bayıltarak eve girer. Büyücüyü evde ararken, elma suyu isteyen bir kadından bahseden sarhoş ve çıplak Berrant'a rastlar ancak Berrant meyve suyunu götüremeden bayılır. Geralt elma suyunu alarak büyücünün odasına gider ve ona içeceği verir. Kadın yatak örtüsünün altında olduğu için ilk başta onun Berrant olmadığını fark etmez. Ancak içeceği içtikten hemen sonra durumu çabucak fark eder ve Geralt'a sorular sormaya başlar. Alaycı bir şekilde cevap veren Geralt yaptığı şakadan pişman olur ve büyücü kadının yaptığı büyüye Heliotrop ile karşılık vermeye çalışmasına rağmen büyünün etkisiyle duvara savrulur. Yardım için başka çaresi olmayan Geralt, saygılı bir ses tonuyla cinden ve kullandığı cin kovma büyüsünü anlatmadan önce neden uykusunu izinsiz böldüğünü açıklar. Yennefer, bunun bir şeytan çıkarma olmadığını, sadece esprili ve uygunsuz bir yorum olduğunu belirtir. Geralt, muhtemelen Dandelion'un dileklerinden birini yerine getireceğini belirterek, mühür Dandelion'un elindeymiş gibi davranır ve mühür hakkındaki gerçeği saklar. İkili daha sonra, ozana yardım edebilmesi için portal ile şehir girişindeki han odasına gider.

Yennefer, Dandelion'u iyileştirmeye çalışırken, Geralt ve Chireadan büyücüyü tartışırlar. Her iki adam da kendi yöntemleriyle onu çekici bulduklarını açıklar, ancak elf, Geralt'ın Yennefer'e yardım etmek için bir şey yapmadığını ve Yennefer'ın karşılıksız bir şey yapmayacağını ve ona karşı dikkatli olması gerektiğini söyler. Bir süre sonra, Yennefer Dandelion'u görmesi için witcherı odaya çağırır, ancak Geralt'a büyülü bir tuzak kurmuştur ve mührün onda olduğunu bildiğini açıklar.[8]

Vengerberg'de Kalması

Rinde'deki olaylardan sonra Geralt ve Yennefer, zamanlarının çoğunu Yennefer'ın Aedirn sınırları içerisinde yer alan Vengerberg'deki evinde geçirmeye başladılar ve burada, doldurulmuş tek boynuzlu at da dahil olmak üzere çeşitli büyülü nesnelerle ve kendilerini sıradışı durumlara sokarak seks yaptılar. Yarım yıl kadar sonra Geralt, Yennefer'ın sahiplenici davranışlarına daha fazla tahammül etmemek için şehirden ayrılmaya karar verdi; gece yarısı bir gül ve bir mektup bırakarak şehirden kaçtı.

Çalınan Kılıçlar

  • Eklenecek

Lanetli Prenses

  • Eklenecek

Ellander'de Tedavi

  • Eklenecek

Ejder Avı

  • Eklenecek

Aedd Gynvael

Bir süre sonra Geralt ve Yennefer, Narok'daki Aedd Gynvael şehrine seyahat etti ve şehirde kaldıkları süre boyunca Geralt, kanalizasyonlara musallat olan bir zeugl kontratı aldı. Canavarla savaşırken, çöp yığınının içine gömülerek olduğu yerde sıkıştı ve pisliğe bulaştı. Öldürücü darbeyi vurduktan sonra canavarın sümüğü ve safrası, witcherın üstüne dökülerek iğrenç kokuyu iyice çekilmez kıldı.

Geralt, Yennefer ile kaldığı hana döndükten sonra Yennefer, Geralt'ın kokusunun iğrenç olduğunu ve yıkanması gerektiğini belirtti ve ardından zeugl ile mücadelesini tartıştı. Daha sonra Geralt'ın kıskandığı büyücü Istredd'i tartıştılar. Şehirdeki planlarını tartıştıktan sonra seviştiler.

Ciri ile Tanışma

  • Eklenecek

Ciri Kaer Morhen'de

  • Eklenecek

Tapınak Yolu

  • Eklenecek

Mavnayı Korumak

  • Eklenecek

Rience ile Mücadele

  • Eklenecek

Hirundum

  • Eklenecek

Thanedd Darbesi

  • Eklenecek

Brokilon'da İyileşme

  • Eklenecek

Yolda

  • Eklenecek

Druid Peşinde

  • Eklenecek

Toussaint'ta

  • Eklenecek

Stygga Kalesi

  • Eklenecek

Yennefer ve Ciri ile Birlikte

  • Eklenecek

Rivia Katliamı

  • Eklenecek

Veda ve Barış

  • Eklenecek
Aşağıdaki bilgiler çoklu uyarlamalara dayanmaktadır ve Andrzej Sapkowski'nin eserleriyle çelişebilir.

Wild Hunt ile Birlikte

  • Eklenecek

Hafızayı Kazanmak

  • Eklenecek

Griffin Avı

  • Eklenecek

Ciri'yi Aramak

  • Eklenecek
Uyarlama lore içeriğin sonu.

Ofir'de İş

  • Eklenecek
Çizgi roman lore içeriğinin sonu.

Kişilik

Çoğu zaman ilgisiz, alaycı ve tehditkar biri olabilir. Dandelion, onun dışa dönük soğuk doğasına rağmen, aslında sadık bir arkadaş, iyi mizahlı bir adam ve sağlam bir tavsiye verici olduğundan bahseder. Geralt, kitaplarda ve oyunlarda, Blavikenli Caldemeyn, Zoltan ve tabii ki Dandelion gibi Kuzey Diyarı'nda birçok dost edinmiştir. Ayrıca arkadaşlarına karşı çok koruyucu ve sadıktır, kendi için değerli olanlarla uzun bir arkadaşlık sürdürmeye hazırdır. Sevecen kişilere karşı da sevecen olabilir. 

Geralt'ın video oyunlarında yoğun ve kasvetli olayları son derece ustalıkla çözdüğünü ve herkesin kılıç çekmeden önce evine dönmesini herşeyden çok istediği gösteriliyor. Diyardaki en az 97 yıllık tecrübesi, onu zalim ve üzücü bir insan yapıyor. Aptal olduğunu düşündüğü kişileri küçümseyip hakaret ediyor, arkadaşlarına karşı da sadık olarak gösteriliyor. 

The Witcher 2: Assassins of Kings oyununda, oyuncunun tercihine bağlı olarak Triss Merigold'u Nilfgaard'dan kurtarmak için Temerya'nın geleceğini tehlikeye atabilir. Dünyanın Kenarı öyküsünde de Scoia'tael'den Dandelion'ı bırakıp kendisini öldürmelerini talep ediyor. 

Geralt kitaplarda tıpkı bir insan gibi, sık sık pişman oluyor, bazen duygusal çöküntüye uğruyor. Hatta witcher olmayı bırakmayı bile istediği oluyor. 

Geralt'ın kızıl saçlı kadınlara ve sahireleri karşı bazı zayıf yanları var, seride bu yönlerin birçok örneği de var.  

Miras

Tüm olaylar ve Geralt'dan sonra, yüzyıllar boyunca Geralt ile Ciri'nin hikayesi popüler bir destan hâline geldi. Bu hikayelerin başlıca kaynakları Dandelion'ın türküleri ve ozanın otobiyografisi Yarım Yüzyıl Şiiri'ydi. Ancak Dandelion, gerçeğin tamamını anlatmaktan hoşlanmazdı ve sonuç olarak, Geralt ve Ciri'nin maceralarının birçoğu basitleştirilmiş, çocuk hikayeleri de dahil olmak üzere geniş çapta yayılmıştı.

Gelecekte uzun yıllar boyunca, Sahire Nimue verch Wledyr ap Gwyn ve yardımcısı Condwiramurs Tilly, Geralt ile Ciri'nin hikayesini iyice araştırıp gerçekte onlara neler olduğunu belirleme girişimlerinde bulundu.  

The Witcher

Abigail: Witcherların iki kılıç taşıdığını duydum - canavarlar için gümüş ve insanlar için çelik...
Geralt: İkisi de canavarlar için.

- Abigail ve Geralt silahları tartışırken, The Witcher

Giriş Bölümü

  • Yakında

Bölüm 1

  • Yakında

Günlük Kaydı

  • Yakında

The Witcher 2: Assassins of Kings

Geralt
  • Yakında

Günlük Kaydı

İşte kahramanımız: daha küçük yaştayken mutasyonlara maruz kalmış ve çok yoğun bir kılıç ve büyücülük eğitiminden geçmiş, insanüstü bir canavar katili. Daima parasız olan ve koruduğu kişiler tarafından sıkça horgörülen kahramanımız, dünyayı gezerek iş aramaktadır. Kader ona karşı pek merhamet göstermeyerek önüne sürekli engeller çıkarır ama o asla mücadeleyi bırakmaz. Dilenen bir evsiz serserinin üzerindeki pireden daha fazla tereddüte sahiptir. Bir grup serseri yolunu kesip bıçak çektiğinde bile şüpheler içini kemirmeyi sürdürür. O iyi biri mi? Hiç sanmıyorum. İnsaniyetini korumaya çalışıyor mu? Öyle olduğuna inanıyorum.
Rivyalı Geralt'ın bir defasında öldüğünü de söylemem lazım. En azından herkes öldüğünü düşünmüştü dyelim. Geralt, Rivya'da yaşanan bir katliam sırasında insan olmayanları korumaya çabalamış fakat yenik düşmüştü. Bir sandala konularak sisin içine doğru denize bırakılmış ve nihayetinde aradığı huzuru bulmuştu. Ama bu uzun sürmemişti. Çünkü, daha sonra değineceğimiz güçler sayesinde witcherların eski hisarını savunmak için Geralt tam vaktinde geri dönmüştü. Akabinde de, kendilerinden çalınan gizemleri geri almak için bir göreve çıktı. Yolculuk boyunca, Scoia'tael ayaklanmasında rol aldı, güçlü bir suç teşkilatını çökertti ve Yanan Gül Tarikatı'nın Büyük Ustası'nı öldürdü. O sırada da ne kadar iyi bir sevgili olduğuna dair ünü gittikçe büyüyordu. İşte, Geralt böyle biri. Bütün bunlar yetmezmiş gibi, bir de Temerya Kralı Foltest'e düzenlenen suikast girişimini de önleyerek kralın en çok güvendiği kişilerden biri haline gelmişti.

The Witcher 3: Wild Hunt

Üçlemenin son oyunu, öncekiler gibi Geralt'ın maceralarını konu alıyor. Witcher 2'deki olayların ardından Geralt hafızasına kavuşmuş ve yeni bir yolculuk hazırlıklarına başlamıştır. Witcher 3'te, tek ailesi olarak gördüğü birisi için yollara düşüyor: Ciri. Yolculuk boyunca Geralt, sevdiği insanları korumak ve kurtarmak için Vahşi Av ile yüzleşmesi gerektiğini biliyor.

Yeni açık dünya oyununda Geralt, hem ana hikaye hem de yan görevleri tüm olayların bir parçası olarak tamamlama fırsatına sahip. Ayrıca eski dostları Dandelion ve Vesemir ile potansiyel sevgilisi Triss Merigold ve Yennefer ile de etkileşime girecek.

Günlük Kaydı

Pek çok kişi Rivialı Geralt ile benim, yani Dandelion'un bunca yıldır paylaştığı dostluğu anlayamıyor. Birlikte vakit geçirmeye ilk başladığımızda garezi olan kişiler benim boğazımı kesip cesedimi bir ağaç kovuğuna atmasının yerinde olacağını söylemişti, tabii başka birini aynını ikimize yapmaya kışkırtmadan hemen önceydi bu. Bu kişiler kıskançlığından böyle konuşuyor. Zira Geralt benim çok değer verdiğim bir dostumdu ve o da pek çok defa bu gerçeği yeterince kanıtlayacak şeyler yapmıştı.
Dünyaca ünlü yaratık avcısı, Kadim Dilde Gwynbleidd olarak yada o kadar kadim olmayan (ama bir o kadar asil olan) dilde Ak Kurt olarak bilinen adam hakkında pek çok şey söyleyebilirdim. Çünkü Rivialı Geralt gerçekten de eşi nadir bulunan birisiydi. Kısa bir karşılaşmanız olduysa ona, kılıç sallayan, basit bir canavar yakalayıcısı, kirli bir mesleğin kavgacı icracısı gibi ifadelerle etiketleyebilirsiniz ancak onu yakından tanıdığınızda sonsuz derinliklerin, benzersiz görüşlerin ve dünyaları aşan geniş bir tecrübeye sahip bir kişi olduğunu göreceksiniz.
Dışardan bakıldığında içine kapank, pek konuşmayan biridir hatta huysuz biri olduğu bile söylenebilir ancak bu dış görünüşün altında denizlere sığmayacak kadar fazla iyi niyet, iyi espri anlayışı ve ister iyi bir tavsiye olsun ister kılıcının usta bir şekilde kullanılması olsun dostlarına daima yardım etmeye hazır bir dürüstlüğü olan bir kişi yatmaktadır.
Anlamsız, sahte bir alçak gönüllülüğü bir kenara bırakarak şunu söyleyebilirim ki onun hikayesine yaşayan herkesten çok daha iyi biliyorum. Hem iyi hem kötü günlerinde onunla birlikte olarak akıllıca tavsiyelerim, sıcakkanlı sözlerim ve keskin zekamla yardımcı oldum. Sonuç olarak, hem daha önceleri hem de şu an dahil olmak üzere onun hikayesinin önemli bir parçasıyım. Dolayısıyla, günlüğüme devam ederek yaptıkları ve başarılarının bir sonraki bölümünü de yazıya dökmeyi, gelecek nesillerin yararı için, bir görevim olarak görüyorum.

Hearts of Stone ek paketi

Profesyonel bir canavar avcısı olan Rivialı Geralt iş başında. Bu sefer, Velen'in ve Oxenfurt'un kuytu köşelerinde ve tenha sokaklarında Ayna Ustası olarak bilinen gizemli birisiyle yaptığı anlaşmayı yerine getirmeye çalışıyor. Radenyalı asilzade, acımasız bir haydut grubunun lideri ve aynı zamanda ölümsüz olan Olgierd von Everec tarafından işe alınıyor. Derin bir kandırma-aldatma olayının içine düştüğünü fark eden Geralt, gizemi çözmek ve görevi tamamlamak için tüm kurnazlığına ve gücüne ihtiyaç duyacak.

Blood and Wine ek paketi

Rivialı Geralt olarak tekrar iş başındayız. Bu sefer savaşın uğramadığı bir ülkeye seyahat ediyoruz: Nilfgaard'a bağlı bir krallık olan Toussaint'a. Burada krallığı korkutan bir canavarın korkunç sırrını çözmemiz gerekiyor. Tüm yollar tehlikeli ve ölümcül. Sadece bir witcher bu gizemi çözebilir.

Görünümler

Kitaplar

Çizgi Romanlar

  • The Witcher: Tilki Çocuklar
  • The Witcher: Camlar Konağı
  • The Witcher: Devletin Hikmeti
  • The Witcher: Vicdan Meseleleri
  • The Witcher: Of Flesh and Flame

Oyunlar

Uyarlamalar

Ek Bilgiler

  • Geralt'ın Ak Kurt lakabının Kadim Dilde karşılığı olan Gwynbleidd, Galce "Ak Kurt" anlamına gelen blaidd gwyn 'e benzemektedir.
  • CD Projekt Red firması, Raptr'de yaptığı Soru-Cevap etkinliğinde, Witcher için hazırlanan ilk çalışmalarda bazı değişiklikler yapılması şartıyla karakterin dişi olacağını belirtmiştir.
  • Polonya'da posta pullarında Geralt fotoğrafı yer almaktaydı.
  • Geralt, Soulcalibur VI’da konuk oyuncu olarak yer alır.
  • Geralt ayrıca Capcom'un Monster Hunter: World oyununda da yer alıyor.
  • Zdrada çizgi romanında Geralt'ın saçı, arkadaşı Gweld'i öldürme stresi ve acısı yüzünden beyazlaştı.
  • Zdrada çizgi romanında Geralt'ın, Kaer Morhen'e gitmeden önce Mousesack tarafından bakıldığı söyleniyor.

Notlar

  • Yakında

Yaşı

  • Yakında

Diğer

  • Witcher 2'nin tanıtım görsellerinde veya Geralt içeren farklı materyallerde, oyunun kapak görseli gibi, oyun içerisindeki Geralt modeli kullanılmamıştır. Geralt’ın yüzü için farklı bir model planlandı, ancak Polonya'daki protestolar nedeniyle CDPR eski modeli düzenledi ve oyuna yerleştirdi.

Galeri

  • Yakında

Referanslar

  1. The Witcher video oyununun bazı tanıtım malzemelerinde Geralt'ın gözleri gümüş rengindeydi.
  2. 2,0 2,1 2,2 Son Dilek
  3. Ateşle İmtihan
  4. Kader Kılıcı, Biraz Fazlası hikayesi, s.413
  5. Son Dilek, Mantığın Sesi-4, s.172
  6. Son Dilek, Ehvenişer, s.114-167
  7. Son Dilek, Dünyanın Ucu, s.243-299
  8. Son Dilek, Son Dilek, s.311-385
Advertisement