The Witcher Türkiye
Advertisement
The Witcher Türkiye

Kader Kılıcı (Lehçe: Miecz przeznaczenia), Orijinal Polonya baskısı 1992'de yayınlanmış olmasına rağmen Andrzej Sapkowski'nin Witcher serisinde kronolojik olarak ikinci kitap kabul edilir (Son Dilek'Son DilekSon Dilek​ kitabı ilk Sapkowski kitabı olan 'Wiedźmin'deki öykülerini barındırır). Kitaptaki kısa öykülerin bazıları ilk olarak Fantastyka dergisinde yayınlanmıştır.

İngiliz yayıncılar Son Dilek'ten sonra, kitaptaki öyküler daha önce anlatılmış olmasına yada hikayelerdeki karakterlerin daha sonra önemli karakterler olacak olsalar da, Kader Kılıcı kitabını atlayıp roman serisinin ilk kitabı olan Elflerin Kanı kitabını yayınlamışlardır.

Türkiye'de kitabın çevirmenliğini Regaip Minareci üstlenmiş ve Almanca'dan tercüme etmiştir. Kitap Pegasus Yayınları tarafından 12 Mayıs 2017'de yayınlanmıştır.

Kitaptaki Hikayeler[]

  • Olasılıkların Sınırı (Granica możliwości)
  • Buz Parçası (Okruch lodu)
  • Ebedi Ateş (Wieczny ogień)
  • Küçük Bir Özveri (Trochę poświęcenia)
  • Kader Kılıcı (Miecz przeznaczenia)
  • Biraz Fazlası (Coś więcej)

Çeviriler[]

  • Flag germany.png Almanca: Das Schwert der Vorsehung, (Heyne Verlag, 1998)
  • Flag finland.png Fince: Kohtalon miekka, Tapani Kärkkäinen (WSOY, 2011)
  • Flag france.png Fransızca: L'Épée de la Providence, Alexandre Dayet (Bragelonne, 2008)
  • Flag uk.png İngilizce: The Sword of Destiny, (UK – Gollancz, 2015, U.S. – Orbit, 2015)
  • Flag italy.png İtalyanca: La spada del destino, (Nord, 2011)
  • Flag Portugal.svg Portekizce: A Espada do Destino, Thomasz Barcinski (Saída de Emergência, 2017)
  • Flag russia.png Rusça: Меч Предназначения, Yevgeny Vaysbrot (АСТ, 1996)
  • Flag turkey.png Türkçe: Kader Kılıcı, Regaip Minareci tarafından Almanca'dan çevrilmiştir (Pegasus Yayınları, 2017)

Sesli Kitap[]

Lehçe dilinde iki sesli kitabı vardır. Yaklaşık 13 saat süren ve Roch Siemianowski tarafından seslendirilen kitap 1990larda superNOWA (Sapkowski'nin eserlerinin Polonyalı yayıncısı) tarafından yayınlandı.

2011'de, Sapkowski'nin Narrenturm sesli kitabının büyük başarısından sonra Fonopolis ve audioteka.pl Son Dilek ve Kader Kılıcına dayanan sesli kitaplar paylaştı. Yaklaşık 15 saat süren ikinci kitapta Geralt olarak Krzysztof Banaszyk (The Witcher 2: Assassins of Kingsde Vernon Roche), Yennefer olarak Anna Dereszowska, Dandelion olarak Sławimir Pacek (video oyunlarındaki bazı küçük karakterler), Ciri olarak Joanna Pach (video oyunlarındaki bazı küçük karakterler), Istredd olarak Wiktor Zborowski (ünlü Leh aktör) ve anlatıcı olarak Krzysztof Gosztyła dahil 49 aktör yer almıştır. Tüm kısa öykülerden örnekleri audioteka.pl]'nin internet sitesinde bulabilirsiniz.

Kitap Kapakları[]

Advertisement