FANDOM

"Sonun Başlangıcı" Ehvenişer kısa hikayesini baz alan, Netflix The Witcher dizisinin ilk bölümüdür.

Karakterler Edit

Özet Edit

Geralt'ı Blaviken kasabasında düşmanca davranan ahali ve kurnaz bir büyücü karşılar. Nilfgaard'ın gözlerini Cintra'ya dikmesiyle Ciri'nin kraliyet yaşantısı altüst olur.

Geralt'ın zamanıEdit

Bir witcher olan Rivyalı Geralt'ın kikimora ile olan savaşı bir bataklıkta başlar. Kikimora başlangıçta üstünlüğü ele geçirmiş olsa da Geralt kılıcını kafasından geçirerek yaratığı alt eder. Daha sonra, kikimorayı satmak için Blaviken'e gider ancak halk tarafından güvenilmez bulunur. Renfri halkı ve adamlarını Geralt'tan uzak durmalarını söyler ve ona bir içki ısmarlar. Bu sırada Marilka gelir ve yaratık için büyücüleri Usta Irion ile konuşması gerektiğini söyler. Irion'un aslında Stregobor olduğu, Irion isminin büyücü kulesini yapan kişi olduğu ve saklanmak için orada kaldığı ortaya çıkar. Geralt, Renfri'yi öldürmek için Stregobor'un onu işe almak istediğini öğrenir.

Bu isteğinin nedenini ayrıntılı olarak açıklamak için Stregobor, Geralt'a, bir güneş tutulması olan Kara Güneş'nin, o gün içinde veya yakınında doğmuş çok sayıda kadını mutasyona uğradığını açıklar. Bu durum, büyücü-kahin Eltibald'ın o dönemde doğan 60 kadının, insan ırkının yok edilmesiyle birlikte Lilit'in geri dönüşünde yer alacağı öngörüsünün teyidi olarak kabul edilmesini sağlamıştır. Bunu önlemek için Stregobor ve diğer birçok büyücü bu kadınları avladı, öldürdü veya hapsetti. Hapse atılanları iyileştirmeye çalışsalar da, kadınlar her zaman öldü. Doğal olmayan mutasyonlarını doğrulamak için ölenlere otopsi yaptılar ve kehanetin gerçekleşmesini önlemek umuduyla bu kadınlar için avlamaya devam ettiler.

Stregobor, bu amaçla, bu kadınların sonuncusu olan Renfri'yi, tutulmanın zirvede olduğu sırada doğan bir prenses olduğu için öldürmeye çalıştığını açıklar. Ancak kız, suikastçisinden kaçıp o zamandan beri mutasyonları nedeniyle Stregobor'un büyüsüne karşı bağışıklık kazanarak onun peşinde düşer. Renfri'nin intikamını almasını engellemek ve dünyayı kehanetten kurtarmak için Stregobor, Geralt'ı tutmaya çalışır, ancak Geralt reddeder.

Blaviken'in dışında Geralt ile buluşan Renfri, Stregobor'un nerede olduğunu bilmek için Geralt'ı izlediğini ve onu öldürebilmesi için gönderdiği suikastçinin ona tecavüz ettiğini iddia eder. Stregobor'u öldürmezse Blaviken'de herkesi kesmekle tehdit eder, ancak hareketsizdir. Renfri Bir mutant olan Geralt'a, insanlar onu öldürmeye çalışıp peşinden geldiklerinde neden onları öldürmediğini sorar. Geralt'ta bunu yapmanın, onların söyledikleri gibi kendisini bir canavar yapacağını söyler. Renfri'ye Blaviken'den ayrılmasını tavsiye edip oradan ayrılır.

Daha sonra Renfri, Geralt'ın kamp yaptığı alana kadar izler. Geralt burada atı Roach'a ilk canavar öldürdüğü olayı anlatır. Renfri Blaviken'den ayrılma niyetini ciddiye alacağını söyleyerek Geralt'ın yanına oturur, öpüşürler ve seks yaparlar.

Geralt, Renfri ile yaşadığı geceyi hayal ederken, Renfri'nin ona geleceğini anlattığını, Blaviken'den taşlanarak sürüleceğini ve "ormandaki kızdan" kaçamayacağını, kızın onun kaderi olduğunu anımsar. Uyandığında tek başına olduğunu fark eder. Renfri'nin Stregobor'u bulana kadar Blaviken'deki herkesi öldüreceğini planladığını düşünür ve onu durdurmak için Blaviken'e gider. Renfri Geralt'ın kendisini durdurmaya çalışacağını bilerek askerlerini Geralt'ın üzerine gönderir.

Geralt daha sonra Renfri ile yüzleşir ve Blaviken'i terk etmesi için büyü yapmaya çalışır ancak Renfri büyünün etkisi olmadığını, yalnızca gümüşün işe yarayacağını söyler. Daha sonra, Marilka'nın boğazına kılıcını dayayıp onu rehin olarak kullanmasına rağmen, Marilka'yı serbest bırakıp Geralt'a doğrudan saldırır. Geralt Renfri'yi silahsız bırakıncaya kadar birkaç hançer darbesi yemekten kurtulamaz. Kavgasının bitiş anında, Geralt kılıcını indirdiği halde Renfri hançeriyle saldırır ancak karşı bir hamleyle hançeri kendi boğazına saplar. Geralt'ın kollarında kan kaybından ölmeden önce Renfri, Ciri'nin kaderi olduğunu, onunla "her zaman" birlikte olacağını söyledi.

Sonrasında Stregobor, Geralt'ın Renfri'nin adamlarıyla karşılaştığı alana doğru yürür. Sonunda Renfri'nin cesedini bulur ve ona otopsi yapmak istediğini belirtir. Geralt bu duruma itiraz ettiğinde, Stregobor, mutasyon sonucunda askerleri isteğine göre yönlendirebildiği gibi etrafındaki insanları da etkilemesine izin verdiğini ve incelenmesi gerektiğini açıklar. Geralt bu durum karşısında tepki vermediğinde Stregobor, Renfri'nin Geralt'ı da benzer şekilde etkilediğini fark eder ve ona Renfri'yi öldürdüğü için ödeme yapmak yerine, Geralt'ın ardından bıraktığı ceset yığınlarına dikkat çeker. Bu, Marilka da dahil tüm kasaba halkını, Witcher Geralt'ın katil olduğunu düşünmesine yol açar. Daha sonra Renfri'nin de söylediği gibi Blaviken'den ayrılana kadar ona taş atarlar.

Ciri'nin zamanı Edit

Cintra sokaklarında, Prenses Ciri, Sör Lazlo gelip kendisini Cintra kalesine gitmesini söyleyinceye kadar arkadaşlarıyla beştaş oyunu oynamaktadır. Kalede, kutlama şölenine başlanılmadan önce yeni şövalyeler için bir tören düzenlenmektedir. Kraliçe Calanthe ve kral Eist Nilfgaard'ın saldırılarını tartışmaktadır. Torunları Ciri'nin dans etmeye kalktığı bir vakitte Danek gelip Nilfgaard'ın saldırısı hakkında kraliçeyi bilgilendirir.

Cintra'nın dışında Calanthe ve Eist, surları kullanmak veya Skellige'den gelmekte olan gemi filosunun onlara yardım etmesini beklemek yerine Nilfgaardlı işgalcilerle karşılaşırlar. Nilfgaardlı piyadelere karşı Cintralıların süvari üstünlüğüne rağmen, fırtına nedeniyle gemilerin gelmemesi ve Cintra'nın beklediği yardımı alamaması savaşın Nilfgaard lehine sonuçlanmasına yol açıyor. Kral Eist sonunda Cahir tarafından kafasına bir ok yer ve anında ölür. Bu yüzden kraliçe Calanthe yaralanır ve çekilmek zorunda kalır.

Cintra'nın başkentinde Ciri, koruyucusu Sör Lazlo ve büyücü Fareçuval ile Calanthe'nin geri dönmesini sabırsızlıkla bekler. Birkaç gün sonra, Calanthe ağır yaralı olarak geri döner. Fareçuval, savaş alanındaki kayıplardan ötürü tamamen savunmasız olan şehrin her iki dış duvarının da Nilfgaardlılar tarafından geçilip şehrin yağmalanmaya başladığını haber verene kadar, Calanthe Ciri'nin bir gün Cintra'yı yöneteceğini garanti ederek ona nasihatlar vermiştir. Nilfgaardlılar kaleye yaklaştıkça Fareçuval, Nilfgaardlıları uzak tutmak için kapının etrafında büyülü bir bariyer kurar.

Nilfgaardlılar, gece boyunca yanan oklarla bariyeri aşmaya çalışıp sonunda Fareçuval'ın bariyerini yıpratarak kapıya saldırmaya başlarlar. Fareçuval bunu kraliçeye rapor eder ve kraliçe, tüm kalesine Nilfgaardlılar tarafından öldürülmek yerine zehirle intihar etmesini emreder. Daha sonra torunu Ciri'ye Lazlo ve Fareçuval'ın koruması altında şehirden kaçmasını ve ona Rivyalı Geralt'ı bulmasını söyler. Ayrılmadan önce, Ciri bu duruma karşı çıkarak çığlık atar ve oda boyunca büyülü bir yankılanmaya neden olur.

Ciri ve Lazlo ayrılırken Calanthe Fareçuval'a Nilfgaardlıların Cintra'ya gelmelerinin nedeninin Ciri olduğunu açıklar. Fareçuval daha sonra Calanthe'yi yalnız bırakır, Ciri'yi korumaya karar verir ve onu kalenin dışına kadar eşlik eder. Kalenin dışında çok sayıda asker tarafından görülmeleri üzerine, Lazlo ve Ciri kaçarken Fareçuval onları oyalamak için geride kalıyor. At sırtında şehirden kaçarlarken Cahir bir ok ile Lazlo'yu öldürür ve Ciri'yi esir alır. Bunlar olurken tüm kaledeki Cintralılar Nilfgaard eline düşmemek için kendilerine verilen zehirleri içerler. Calanthe de odasının penceresinden aşağı atlar.

Cintra'nın dışında Cahir, Ciri ile birlikte yoluna devam etmektedir. Bununla birlikte, şehrinin uzaktan yanmasını izleyen Ciri öfkelenir, tekrar çığlık atar ve bölgede daha güçlü bir büyü etkisi bırakır. Bu durum Cahir'in atını korkutur ve her ikisini üstünden atar. Cahir, Ciri'yi ele geçirmeye çalışsa da, Ciri tekrar bağırarak Cahir'e acı çektirir. Ciri o kadar yüksek sesle bağırır ki, bütün bir taş monolit çökerek aralarına düşer ve bir yarık oluşturur. Ciri kaçmıştır.