The Witcher Türkiye
Advertisement
Tw3 achievements geralt the professional unlocked.png
"Devam etmek istediğine emin misin?" - Kitaptan / diğer uyarlamalardan spoiler içeren sayfadasın!
Tw3 achievements master marksman unlocked.png
"Çevreye verdiğimiz rahatsızlıktan ötürü özür dileriz"
Bu sayfa henüz tamamlanmamış. Bu uyarı kaldırılıncaya kadar yazıda eksiklikler/bozulmalar meydana gelebilir. Sayfayı olabildiğince hızlı bir şekilde düzenleyerek size daha fazla rahatsızlık vermek istemiyoruz.

Sub-Pages:
  • Anasayfa
  • Netflix

Big Quote Left.png
Yennefer karakterini yarattığımda Geralt'ın tamamen büyümesini istedim, ama sonra işleri zorlaştırmaya karar verdim. Alışılmış fantastik öğeler barındırmayı reddeden bir kadın karakter hazırladım. Okuyucuyu memnun etmek için..
Big Quote Right.png
- Andrzej Sapkowski

Yaşamı

1173 yılında,Belleteyn zamanı,Aedirn'in başkenti Vengerberg'de doğan Yennefer doğuştan kambur biriydi. Babası bu deformasyonu nedeniyle ondan hep nefret etti ve bu deformasyonun nedeninin insan-elf kanının karışımı olduğunu iddia edip annesini suçladı(Yennefer çeyrek elfti,annesi de yarı elf)Aynı zamanda bu dönemlerinde ismi Jenny'di sahire olduktan sonra Yennefer kimliğiyle hayatına devam etti. Yennefer,babası tarafından uzun süre  psikolojik ve fiziksel istismara maruz kaldıktan sonra babası birgün annesini ve onu bir başkası için terk etmiş,bu olaydan sonra kızını korumaya çalışan annesi de onu dövmeye başlamıştır.

bir noktada,büyülü potansiyeli nedeniyle,Rektör Tissaia De Vries sahireler için öğretmen ve anne figürü olduğu Aretuza Akademisine alındı. Yennefer,Aretuza Akademisine kabulünden kısa süre sonra intihar etmeye çalıştı. Onu intihara sürükleyen şey ise şüphesiz travmatik çocukluğuydu. Kız bileklerini kesmeye çalışmıştı ama tendonlarına ciddi zarar vermek dışında başka birşey yapamadı. Ancak herşeye rağmen Rektör Tissaia De Vries tarafından el üstünde tutuluyordu. Deformasyonları ve tendon travması ilk senesi sırasında kuvvetli büyülerle örtüldü ve eğitiminin devamında kararlılığı ve sınavlardan aldığı sonuçlarla Rektör Tissaia De Vries'ın onun hakkında düşüncelerini haklı çıkarmayı başarmıştır.

Geralt ile Tanışması

Geralt ve Dandelion balık tutmak isterken bir cin testisi bulmuşlardı. Geralt, bunun tehlikeli olduğunu söyleyip testiyi yeniden suya atmak istese de, Dandelion buna izin vermedi ve karmaşa sırasında yere düşen testinin içinden bir cinnis çıktı ve Dandelion Dileklerini sıralamaya başladı. İlk dileği Valdo Marx'ın çarpılmasıydı, ikinci dileği ise Caelf'de yaşayan Kont kızı Virginia'nın kendisine yanaşmasıydı. Ancak ozan üçüncü dileğini dileyemeden cinnis sinirlendi ve ozanın boğazını sıkmaya başladı. Geralt, Cinnis'i kovduğu gibi boğazı şişen ve arada bir kan kusan ozan arkadaşını iyileştirecek birilerini bulmak için Rinde'ye gitti. Fakat geceleri Rinde'ye girmek yasaktı, kapıdaki görevliler ne kadar Dandelion'ın durumuna acısa da mecburen Geralt ve Dandelion'ı, Rinde'ye gece girmek isteyenlerin bekletildiği bir yere yönlendirdiler. Burada başka insanlar gibi yaşamaya alışmış, hatta insan gibi giyinmeye başlamış efler vardı. Ozanın durumunu merak edip Geralt ile konuşmaya başlayan elfler bunun sihirli bir dokunuş olduğu kanısına vardılar. Ozanın bir daha şarkı söyleyemeyeceğini hatta konuşmasının dahi bir mucize olduğunu düşünüyorlardı. Geralt, ozanın daha da köti bir duruma sürüklendiğini düşünerek elflere Rinde'de böyle bir hastalığı iyileştirebilecek biri olup olmadığını sordu. Elfler cevabı biliyorlardı, ama söyleyip söylememekte kararsızlardı. Redenya Kralı Heribert, büyücülük içeren her şeyi o kadar yüksek vergilere bağlamıştı ki, neredeyse bütün büyücüler kendilerini Redenya'dan ayrılmıştı, kalanlarsa ya yeraltından iş yürütüyorlar, ya da nüfuzlu kişilerin nüfuzlu büyücüleriydi ya da bunların ikisine de sahiptiler. Vengerbergli Yennefer'de her iki özelliği sahipti. Bir hayli ünlü, nüfuzlu bir büyücü olan Yakışıklı Berrant'ın evinde kalıyordu.

Ertesi gün Geralt, Yakışıklı Berrant'ın evine gidip Dandelion'ın üzerinde ki laneti kaldırması için Vengerbergli sahireden yardım istedi. Sahire Dandelion'ı kurtardı kurtarmasına ancak, büyünün bir cin tarafından yapıldığının da farkındaydı. Cini ehlileştirebilmek için Geralt'ı öpücükle tılsımladı ve kasabayı karıştırıp hapse girmesine neden oldu. Ancak işler ters gidiyor, cin zayıflamıyordu. Çünkü dilek hakkı Dandelion'ın değil Geralt'ındı. Witcher, Yennefer'ın yanına gitti. Büyücü ölecekti, vücudu artık dayanamıyordu. Cin, Yennefer'a öfkelenmişti ve onu öldürmek istiyordu. Geralt, daha önceden Papaz Krepp'in ona anlattığı gibi yaptı ve Yennefer ile kaderlerini birleştirerek onun hayatını kurtardı. Yennefer, Witcher'a minnettardı. Witcher'a tamamen teslim oldu ve böylece Dandelion'ın balatlarıyla dünyaca ünlü olacak bir aşk hikayesi başladı.

Vengerberg'deki Yılları

Rinde'deki olaylardan sonra Yennefer ve Geralt,Yennefer'ın Vengerberg'deki evinde kalmaya başladılar. 6 ay kadar sonra bir gece Geralt,Yennefer'ı  bir demet menekşe ve mektup ile terk etti. Yennefer'ın bu duruma ilk başta kalbi çok kırılsa da zamanla üzüntüsü öfkeye dönüşür.

Melitele Tapınağı

Geralt ve Yennefer tatsız bir şekilde ayrıldıktan sonra Geralt Ciri'yi bulur ve Kaer Morhen'e getirir Ciri'nin eğitimine ilk başta Yennefer'ı dahil etmek istemese de sonradan başka seçeneği kalmaz ve mecburen Yennefer'a bir mektup yazar. Yennefer ve Ciri Melitele Tapınağında buluşacaktır. Ciri henüz Yennefer gelmeden Melitele Tapınağı'na gelmiş, arkadaşlar edinmiş hatta Jarre adlı bir çocukla gizliden gizliye aşk yaşamaya başlamıştı. Yennefer'ın gelmesi bu aşka gölge düşürünce Ciri'nin Yennefer'a karşı tutumları sertleşmişti, ancak ileriki günlerde bir anne kız kadar yakın olacaklardı. Yennefer, Ciri'yi büyü konusunda eğitmeye başladı, fakat Ciri, aynı Kaer Morhen'deki gibi başarısız olmaya devam ediyordu. Bir yandan bu büyülerde ilerleme kat etmeye çalışan Ciri bir yandan da Yennefer'dan hiç sevmediği, ama işine yarayacağı hayat dersleri alıyordu. Yennefer eğitim konusunda acımasızdı. Büyü yapmak için nasıl bir zihin, beden yapısının gerekli olduğunu çok iyi biliyordu ve Ciri'yi de kendisini eğiten Tisseia gibi eğitmeye çalışıyordu, fakat burada verilecek eğitimin yetersiz olacağını da biliyordu. Nihayetinde Ciri'nin eğitimi, eğer o isterse Thanedd Adası'na kadar gidecekti.

Açıklama

  • Yakında

Kitaplar

  • Yakında

Son Dilek

  • Yakında

Kader Kılıcı

  • Yakında

Elflerin Kanı

  • Yakında

Nefret Çağı

  • Yakında

Ateşle İmtihan

  • Yakında

Kırlangıç Kulesi

  • Yakında

Gölün Hanımı

  • Yakında

Şablon:FS

  • Yakında

Witcher Evreni

  • Yakında

The Witcher

  • Yakında

The Witcher 2: Assassins of Kings

  • Yakında

The Witcher 3: Wild Hunt

  • Yakında

Geliştirici Yorumları

  • Yakında

İlgili Görevler

  • Yakında

Günlük Kaydı

  • Yakında

Sinematik

  • Yakında

Ek Bilgiler

  • Yakında

Notlar

  • Yakında

Galeri

  • Yakında

Referanslar

  1. Şablon:TTotS
  2. in Witcher Evreni, gerçek kısaltılmış isminin Lehçesi: Janka
  3. Kaynak hatası: Geçersiz <ref> etiketi; age isimli refler için metin temin edilmemiş
Advertisement